Home » חינוך טכנולוגי » קידום עסקים באינטרנט

קידום עסקים באינטרנט

לאחרונה הגיע אלינו לחברה בעל מסעדה קטנה בצפון הארץ. הוא הגיע אלינו כמעט מותש ומיואש, עם ספקות רבות ובכל זאת ניצוץ של תקווה אולי הוא יצליח סוף סוף למצוא איש מקצוע אמין ומנוסה שידע גם להביא לו תוצאות. הוא סיפר לנו שהוא השקיע לא מעט כסף באתר האינטרנט של המסעדה וכן גם במאמצי קידום באינטרנט כדי להביא לקוחות אל המסעדה. הוא ציין שהקמפיינים לא היו רווחיים והוא רק היה מפסיד כסף וכל ההשקעה שלו יורדת לטמיון מה שמתסכל אותו מאוד. מבדיקה מעמיקה שנעשתה בדוחות הקמפיינים ולאחר ניסיון פנימי קצר שערכנו, התגלה שהקמפיינים היו מנוהלים בצורה חובבנית, התשלומים היו גבוהים מאוד ביחס לכל הקלקה ובסופו של דבר לכל לקוח. הקידום האורגני של אתר המסעדה לא בוצע בצורה נכונה כך שהקמפיין לא הניב מבקרים באתר וגם הקידום המקומי של אתר המסעדה לא היה קיים.

מה עשינו?

החלטנו לאפיין מחדש את מיתוג החברה, לבצע כמה שינויים באתר, למקד את תקציב העסק בתחילה בקידום אורגני אבל עם אופי מקומי. הקידום האורגני המקומי היה פחות תחרותי מקידום כללי של אזור הצפון וכך יותר ויותר אנשים החלו להגיע אל האתר דרך התוצאות האורגניות, מה שאפשר לשלב גם קמפיין פרסום ממומן בשימוש בחלק מהתקציב ולהביא לקוחות נוספים. הפעם הקמפיין הממומן גם כן התנהל בצורה מקצועית ונכונה יותר, בוצע ספליט טסטינג ושיפור ביצועים לקמפיין עד שהקמפיין הגיע למצב שהוא רווחי. כעת כל שנותר הוא להמשיך להשקיע ולהביא לקוחות נוספים, להגדיל את ההכנסות ולהפעיל את המסעדה. לאחר מספר חודשים של פעילות גם יותר אנשים הכירו את המסעדה, חזרו אליה ואף הזמינו אוכל בטלפון עם משלוח עד הבית.

היכן נמצא הקהל שלנו באינטרנט?

"לפני שאתם רצים להשקיע את מיטב כספיכם על טכניקת פרסום כלשהי, בצעו מחקר מקדים על קהל היעד שלכם והיכן הוא נמצא באינטרנט." – כך אומר לנו דניאל מסטר, מומחה לקידום אתרים ובעלים של חברת מסה מדיה. כך תנהלו את התקציב שלכם בצורה יעילה ונכונה יותר ותדעו היכן להשקיע אותו. באופן כללי גם מומלץ שלא להתפזר בהתחלה אלא להתמקד על טכניקת פרסום אחת ולאט לאט להתקדם.

כמה צריך להשקיע?

ניתן להתחיל להשקיע גם סכומים של עד 2500 ₪ בחודש בפרסום כדי להתחיל לקבל תוצאות בעסק. הסכומים עשויים להשתנות בהתאם לתחום ולמידת התחרות, לפלטפורמה שבה אתם משקיעים ועוד. לפרטים נוספים אנו ממליצים להתייעץ עם חברת פרסום מקצועי ומנוסה בתחום.